Hem / Varumärken / Embo

Möt vår nya stil

Vi lanserar ett nytt penselkoncept och en ny visuell identitet - för att göra måleriarbetet enklare för alla.

I snart fem decennier har vi försett målare, hemmafixare, byggnadsvårdare och yrkesproffs med genomtänkta penslar och tillbehör som gör jobbet både lättare och roligare. För alla tider, året runt, livet igenom. Nu tar vi nästa steg i vår resa. Med ett nytt penselkoncept och en ny visuell identitet vill vi göra det ännu enklare att välja rätt verktyg och lyckas med sitt måleriarbete, oavsett erfarenhet.

Frågor och svar om konceptet Bläddra i vår katalog

Ett enklare val

Penselkonceptets sortiment innehåller både uppdaterade och helt nya produkter, med enkla och tydliga förpackningar.

Oavsett om man är ny i färgbutiken eller arbetar med penseln varje dag, ska det vara lätt att hitta rätt. Därför har vi delat upp vårt sortiment i tre tydliga kategorier, för att göra det enkelt att hitta rätt pensel utifrån sitt behov och sin förväntan. I sortimentet finns fyra olika borsttyper för att tillgodose samtliga färgtyper och användningsområden.

Våra nya förpackningar

Användarvänliga förpackningar med enkel och tydlig produktinformation. 

Förpackningarna är tillverkade i papper och utformade med tydliga färgkoder, symboler och produktnamn för att snabbt besvara de vanligaste frågorna: Vad ska du måla? Vilken färg ska du använda?

"Vår ambition har varit att skapa ett koncept som gör det enkelt att välja rätt verktyg och enkelt att lyckas"

Noga utvalda produkter av professionell kvalitet, framtagna för att uppfylla högt ställda krav på både funktion och resultat.

Produkter som kombinerar kvalitet och användarvänlighet för både
professionella och hemmafixare. Här finner du tre borsttyper som tillgodoser de flesta färgtyper och behov.

För dig som söker enkla och funktionella produkter som täcker grundbehoven.
Kommer under 2026.

Vårt nya butikskoncept

Med vårt nya, tydliga butikskoncept blir det enklare att hitta rätt pensel och måleriverktyg.

Den nya visuella identitet sätter tonen för hur Embo upplevs i butiksmiljön. Genom konceptets tydliga färgkoder, produktnamn och symboler blir det enklare att navigera i sortimentet, oavsett om du är ny i butiken, besöker den ofta eller har den som arbetsplats.

Butikskonceptet är utformat för att möta olika behov och förväntningar och blir en naturlig del av vårt nya penselkoncept, där användarvänlighet och enkelhet är i fokus.

 


Vårt nya butikskoncept hos återförsäljare

Följ oss på instagram för spännande uppdateringar @embopenslar

 

Butikskonceptet har redan lanserats hos flera återförsäljare, i väntan på att penselkonceptet lanseras successivt under hösten och vintern.

Har du frågor om Embo? Kontakta oss.

Besöksadress

Energigatan 11

434 37 Kungsbacka

Telefon

0300-56 38 88

Medarbetare

Therese Aldernäs-Skärbacke

Försäljning

Daniel Östergren

Försäljning

Lucas Sandberg

Försäljningschef

Frågor och svar

När kan jag som återförsäljare beställa penslarna i det nya konceptet?

Svar:

Från och med den 1 september, när vi introducerar penselkonceptet, kan du som återförsäljare lägga förorder på penslarna som ingår i nya konceptets sortiment. Leveranserna planeras att påbörjas omkring 20 oktober. 

Vad är nytt i sortimentet?

Svar:

Det nya penselkonceptet innebär en helt ny sortimentsstruktur och ett uppdaterat namnsystem för alla produkter vi nu lanserar. Vi introducerar nu ett 40-tal penslar med nya namn, artikelnummer, artikeldata och förpackningar, allt för att skapa tydlighet och underlätta både beställning och användning.

Många av penslarna är uppdaterade versioner av tidigare populära penslar från Embo, medan andra är helt nya tillskott. Nyheten Embo Pro är en helt ny kategori penslar utvecklade för yrkesmålare med höga krav på precision, hållbarhet och resultat.

Vad händer med det tidigare penselsortimentet?

Svar:

Det tidigare sortimentet från Embo kommer att finnas kvar under en övergångsperiod, men fasas successivt ut i takt med att det nya penselkonceptet introduceras och utökas. Vissa penselmodeller utgår helt, medan andra ersätts med uppdaterade versioner under nya namn och artikelnummer. Målet är att skapa ett mer enhetligt och lättnavigerat sortiment som bättre möter dagens behov, både för återförsäljare och användare.